19 Ağustos 2014 Salı

PlayStation 2 Softmod

Playstation 2 cihazlarının softmod işlemi belkide tüm cihazların arasında en dertsiz olanı çünkü cihaz içerisinde herhangi bir HDD ihtiyacı duyulmadan tamamen Memory Card ve usb stick içerisine kaydedilen programlar aracılığıyla bu işlemi gerçekleştiriyoruz. Ayrıca cihazların görmediği memory cardları da bu şekilde formatlayıp tekrar kullanılabilir hale getirmek te başka bir faydası

Gerekli içerik

  • Free MC Boot diski
  • Çipli bir PS2 (Sadece memory card formatlamak için gerekli. Bu formatlanan kartı çipsiz cihazlarda da kullanabiliriz)
  • Usb bellek (max. 8gb ideal büyüklük, sonrası kasıyor)
  • PS2 Memory card
  • USBUtil v2.00
  • (İndirme Linkleri)


  1. İlk iş olarak bilgisayarımızda FMCB diskini iso olarak yazdırıyoruz. (FMCB diski oluşturmak için gerekli .iso dosyasını buradan indirebilirsiniz)
  2. Daha sonra bu diski ve memory cardımızı çipli PS2'ye takıp sistemi açıyoruz
  3. Sistem açıldığında önce memory card formatlama işlemini sağ üst köşedeki sekmeden gerçekleştirmem gerekli.
  4. Formatlama işlemi tamamlandıktan sonra multi version install sekmesi yardımıyla fmcb'u memory card'a yüklüyorum.
  5. Yükleme işlemi tamamlanınca memory card'ı cihaz üzerinde bırakıp diski çıkarıyorum. Sistemi yeniden başlattığımızda artık FMCB ekranı bizi karşılıyor. Burada ihtiyacım olan ''Open PS Loader'' programı. Eğer bu program dizinde yer almıyorsa bilgisayardan usb belleğin içerisine kullanacağımız bir versiyonu yüklemem gerekecek. (opl dizinde yer alıyorsa bu sekmeye girip direk 8. maddeden devam edebilirsiniz)
  6. İnternetten opl programını indirip gerekli .elf dosyalarını Playstation'da kullanacak olduğum usb bellek içerisine kopyalıyorum. Belleği tekrar Playstation'a takarak bu adımı hızlıca geçmiş oluyoruz.
  7. FMCB menüsünden ''uLaunchELF'' uygulamasına basıyoruz. Bu program yardımıyla makinemizde .elf uzantılı dosyalar ile işlem yapma şansım olacak
  8. File Browser'ı seçtikten sonra önümüze klasörler geliyor. Bu klasörler içerisinde ''mc0'' ve ''mc1'' cihaza taktığım memory cardları, ''mass'' usb belleğimi, ''hdd'' ise varsa hard diskimi gösteriyor. Bizim opl programımız usb stickte olduğu için mass'in içerisine girip opl'yi çalıştırıyoruz.
  9. opl açıldıktan sonra usb sekmesine tıkladığımızda belleğimizde mevcut olan oyunların listesi karşımıza geliyor. Herhangi birine girip oynamaya başlayabiliriz.
.iso formatındaki oyunları dönüştirme ve yükleme

  1. USBUtil v2.00 programını bilgisayarımızda çalıştırıyoruz. Burada karşımıza gelen pencereyi close sekmesinden kapatıyoruz
  2. Sol üst köşede yer alan ''File'' sekmesi altındaki ''Create game from iso'' sekmesine tıklıyoruz
  3. Çıkan ekrandan önce dönüştürmek istediğimiz .iso dosyasını bulmam gerekmekte. Ardından bu dosyadan oluşturulacak ul. dosyalarını hangi klasöre çıkartacağımı sağ taraftan seçiyorum.
  4. Son olarak ''Create'' düğmesine basıp işlemimizi gerçekleştiriyoruz. Burada seçtiğimiz klasör içerisine ul. ile başlayan bir dizi dosya oluşturuluyor. Bu dosyaların tamamı bizim oyunumuza ait. Bu dosyaların hepsini kopyalayıp usb belleğimizin ana dizinine yapıştırıyorum.
Oyunları usb bellekten oynatırken karşılaşılan en büyük sıkıntı oynanabilirliğin akıcı olmasına karşın sinematiklerin devamlı olarak takılması çünkü ps2 üzerinde bulunan usb girişi hız bakımından sinematiklerde sınıfta kalıyor. Bu programlar içerisinde bulunan HD Loader ile eğer bir harddisk takabilme imkanınınız varsa oyunları oraya atmanız en sağlıklısı çünkü usb oynatma yönteminde ben birden fazla oyunu aynı anda belleğe yükleyip oynayamadım. Yukarıda bahsettiğimiz ul. dosyalarından ilki bizim oyun listemiz. Tüm dönüştürdüğümüz oyunlarda bu listede kendi adları yazıyor. Birden fazla oyun dönüştürdüğümüzde USBUtil'de bu listeyi güncellemek gerekli yoksa cihaz oyuları görmüyor. Güncellesek ve cihaz oyunları görse bile ne yazıkki çoğu zaman oyun açmıyor. Bu handikapları olmasına rağmen bence oldukça kolay ve başarılı bir uygulama. Düşünsenize bir defa cracklediğiniz bir memory card ve usb bellek ile tüm ps2'lerde (slim yada fat fark etmiyor ama ben çoğu modelde sonuç almama karşın NTSC / J 90006 modelde bu yöntemi kullanamadım) bu sistemi çalıştırıyor.





Bu yazıyı beğendiyseniz bizi sosyal ağlarda takip edebilirsiniz

51 yorum :

  1. Teşekkürler peki hocam 32 gb usb var bir oyun attıgımda çalıştırıyor 2. oyunda ana dizine ul.cfg diye atılmıyor aynı isim ve uzantı oldugu için 2. oyunu nasıl atabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ADSIZ MERHABA USB UTIL PROGRAMINDA UTILS MENÜSÜNDE RECOVER GAMES VAR ORADAN FLASH BELLEGİNİ SEÇ ONDAN SONRA İSE SAVE TO UL.CFG DIYECEK ONA DA TAMAM DE

      Sil
  2. ikinci oyunuda dönüştürdükten sonra ul.cfg dosyasını usbutil programından tazelemeniz gerekli yoksa ikinci oyun gözükür sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tazelemek derken ne yapmak lazım sırasıyla usbutil ile????

      Sil
  3. ben 2 b ps2 yaptım olmadı cd takınca tık tık ses gelıyor.

    YanıtlaSil
  4. hocam sizlere bi sorum olacak iso formatinda oyunu indirp usbutil programıyla flash a atmaya calisiyorum hata veriyor

    YanıtlaSil
  5. hocam sizlere bi sorum olacak iso formatinda oyunu indirp usbutil programıyla flash a atmaya calisiyorum hata veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.youtube.com/watch?v=2johiFQfimE

      Sil
  6. Hatayı biraz açıklayabilirseniz yardımcı olmaya çalışırım. isterseniz sayfa başındaki facebook bağlantılarımızdan ekran görüntüsü gönderebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  7. merhabalar.. benım size ufak bir sorum olucak bende modbo v1.83 çipli sch3001 model fat kasa ps2 var.. gözü bozuk. sanırım usb side bozuk. 40 gb lik hdd üzerinden oyun oynyordum hafiza yetersiz geldi 160 lik hdd aldım.ona winhiip ile oyun yükledim ve degiştirdim hddleri.fakat geçmedi açiliş ekranını..bende vazgeçtim eskisiyle idare ediyim diyince hiç üzerinde degişiklik yapmadıgım 40 lik hdd yide açmadı :( bunun cözümü nedirgerçekten yapabilicek tamircide yok burada (giresunda yaşiyrum )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başına gelmeyen kalmamış. Durumunun çözümü var, başka bir ps2 de fmcb 1.95 olarak bir memory kart formatlatıp ps2 ye takacaksın. Bu kadar. Youtube kanalımızdan daha detaylı videolara ulaşabilirsin

      Sil
    2. Merhaba fcmb bootan sonra otomatik opl ye geçmesini biliyormusun acaba (menüye girmeden) osdsys den yapılıyor sanıyorum ama yapamadım

      Sil
    3. ps2 nizde boot menude boot mode:dev1 yaparsan ps2 acilista direk hafiza kartindan acar

      Sil
  8. Merhaba fcmb bootan sonra otomatik opl ye geçmesini biliyormusunuz acaba (menüye girmeden) osdsys den yapılıyor sanıyorum ama yapamadım

    YanıtlaSil
  9. peki hd loader ile cihaza harddisk bağlama işini nasıl yapcaz?

    YanıtlaSil
  10. winhiip tolgasoft programı ile harddiski bicimlendirip oyunları atabilirsin hd loader.elf ile ps2 de calistirirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harddiski biçimlendirmek için winhiip programında biçimlendirme butonuno tıklayınca şöyle bi yazı çıkıyo..``The selected hard drive does not have a valid PS2 Master Boot Record``srun nerde?

      Sil
    2. sorun playstationa ait MBR olmaması. Bu mesaj bazen pclerde de çıkıyor karşımıza oradan aşinasınızdır. MBR bölümünde diskin adreslemeleri bulunur. Önyükleme kayıtları tutulur yani cihaz açılışta hangi sistemi seçsin falan. Diski normal yollardan fat 32 formatla daha sonra network adaptor ile ps2 tak. Hdloaderdan diske girmeye çalışınca zaten biçimlendirme isteyecek makina. orada biçimlendir

      Sil
    3. çok teşkkür ederim sayın oyun laborauvarı yöneticileri.dediğinizi yaptım sorunsuzca herşey oldu..yalnız bi sorum daha olcak..harddiske full romlu oyun emülatörleri yükledim pgen,mame,snes station vb..bu romlar oyun listesinde görünmüyor sebep ne? usbye ayrıyetten romlar indirdim ve yükledim usbden romları göstereyim dye. bu seferde emülatörün ekranında romlar görünmüyo yani usb stick diye bi klasör çıkmıyo oyun listesi ekranında..yardımlarınızı bekliyorum..hayırlı çalışmalar..

      Sil
    4. bu yaptığımız yöntemler ps2 oyunları için. diğer konsol ve emulatörler ile ilgili bir videoyu yakın zamanda youtube kanalımızda yayınlayacağız. kanalımızı takip ederseniz sorununuza çözüm bulacağınıza inanıyorum

      Sil
  11. bütün denilenleri yaptım ama 1 oyundan başka diğer oyunları usb de liste halinde sıralanmıyo yani diğer oyunlar görünmüyor...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. youtube kanalımızda sorunuzla ilgili bir videomuz var. orayı ziyaret etmeniz faydalı olacaktır.

      Sil
    2. Hocam bən azərbaycandan yazıyorum bəndə ps2 90004 1-c mcboot yüklüyorum oluyor ama kapayıp açınca pozuluyor memori karta bakdım həpsi olmuş ama kapatıp açdıkda pozuluyor yardım edin lütfen

      Sil
  12. hocam siz yetkili bir abiye benziyorsunuz çok mühim bir konu var çok kısa soruyorum. matrix çipli ps2 ye orjinal oyun takıp oynadıktan sonra korsan oyunları oynatmamaya başladı. orjinal oyun bizim neyimize resmen pişman oldum:) bazılarını açıyor yalnız. çoğunu açmıyor. çip bozuldu yada çipi deaktif yaptık desek dediğim gibi bazı oyunları açıyor. lensin hareketleri değişti resmen. işin içinden çıkamadım yorumunuz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cihaz lensinin potansiyometre ayarlarından düzeltebilirsiniz gibi geliyor fakat bu işlemi yapmak için bazı ölçümler yapmalısınız. aksi takdirde lensinize zarar verebilirsiniz. Ya nolursa olsun ben dalacam diyorsanız youtube kanalımızdaki Sega Saturn Lens tamiri videosunu izlemenizi tavsiye ederim. Hemen hemen aynı işlem. ama dediğim gibi ohm değerlerini ölçmeden işlem yaparsanız lensinizin kullanılamaz duruma gelme ihtimali var

      Sil
  13. beyler konu hortlicak ama bende 8 gb fash diskimi fat32 olarak biçimlendirdim ve mass klasorune girince donuyo kalıyor resetlemeden duzelmiyor neden olur acaba ? baska disk kullanmadım ve 4 x hızında yazdım

    YanıtlaSil
  14. usb diskin içine formatlamadan sonra ne attın? bu donma mass klasörünün içini makinenin okuyamamasından kaynaklanıyor. iki ihtimal var bence. birincisi mass içindeki dosyalarda bir bozukluk var. ikincisi direk usb bellekte bir sıkıntı var. imkanın varsa başka bir usb disk kullan

    YanıtlaSil
  15. Merhaba. Ps2 min gozu calismiyor. Vd d3n yapmam gereken islemleri farkli bir yolla yapabilirmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalewsef. ilk kurulumu yapmak için kopya cd okutabilmeniz gerekli

      Sil
  16. Cd den yapmam gereken isleri farkli bir yolla yapabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  17. merhba bende ps2 slim 90006 model cihaz var free mc boot nasıl yüklerim tşk.bi yardım ederseniz çok makbule geçer

    YanıtlaSil
  18. ps2 de ps1 oyunları flash bellekten nasıl oynanıyor bilginiz varmı usbutil programı ile mi yapılıyor 1 oyunlarıda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. youtube kanalımızı ziyaret eerseniz orada bunun ile ilgili video mevcut

      Sil
    2. Teşekkür ederim

      Sil
  19. Merhaba oyun laboratuvari "hardware errror" hatasi aliyorum hd loadere girince harddiskim arizalimidir? Ne yapabilirim? Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru düşünüyorsunuz. hdd sebebiyle bu hatayı alıyorsunuz. çok çok az bir ihtimal de network adaptor olabilir

      Sil
  20. Herkese selamlar bende ps2 slim 90006 var ve bu cihaza ne yaptımsa fmcb yükleyemedim fmcb 1.8 denedim dvdelf.bin diye bi dosyaya gelince hata verip yarıda kesiyor fmcb 1.95 vs bi çok versiyon denedim nobie pack denedim code-22 diye bi hata veriyor bu konuda bana acil yardım edecek varmı

    YanıtlaSil
  21. hocam bende slim model matrix model çip takılı ps2 var oyunu dvd ye yazdırıp taktıgımda çalıştırmıyor oyunları ama dükkandan aldıgım kopya oyunları çalıştırıyor bana bunun nasıl yapıldıgı anlatabilirmisin

    YanıtlaSil
  22. Veli kardeş tamamen cd kalitesiyle alakalı kaliteli cd lerde yazarken 2x 4x 6x diye çok fazla seçenek oluyor en düşüğünü seçip yazdırırsan büyük ihtimalle çalısır ayrıca ultra iso proğramını tavsiye ederim iso dosyalarını otomatik görür çift tıklayıp aç ve cd imajı yazdırı seç en düşük hızda yazdır yine okumazsa başka marka cd al ayrıca bloğun sahibi ölmüş ayda yılda bi kafasına eserse cevap yazıyor

    YanıtlaSil
  23. ya ps2 landan oyun oynamak için ayarlarınızı yaptım ama network startup 302 hatası veriyor nasıl çözebilirim

    YanıtlaSil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. İso dosyasını CD-R DVD-R ve CD-RW disklerine (Phillips ve Princo marka) teker teker en düşük hızlarda yazdırdım ancak konsolum hiçbir diski görmedi. CD-R ve CD-RW disklerinde "This disc could not to be read." DVD-R diskinde ise "Please insert a Plastation or Playstation 2 disc" hataları aldım. Model SCPH-79004 ve Matrix çipli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen yaa benimde iso dosyasını s2 okumuyor :S

      eski fat kasa sürüm princo cd ye ve dvd ye yazdım okumuyor abi :((

      Sil
    2. https://www.google.com.tr/amp/s/mundowiihack.wordpress.com/2015/01/08/ulaunchelf-cd-4-37/amp/ bunu bir DVD ye yazdırın sorun bitti

      Sil
    3. Abi bende de bu sorun var yazdirdiktan sonra bir şey yapmamız gerekiyor mu ?

      Sil
  26. Ben de ps 2 var hard disk işlemlerini yapan bi tamirci felan yok mu bingölde yaşıyorum burda yapan yok

    YanıtlaSil
  27. Ya da aranızda yapabilen varsa ücret dahilinde yollayabilirim

    YanıtlaSil
  28. Hocam PS 2 HD loader dan oyun CD si ile oyun yüklüyorum hatasiz yüklüyor ama oyunu açmıyor siyah ekranda kalıyor bazen kol daki ışık yanıyor bazen yanmiyor ama oyun açılmıyor

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar matrix cipli 80 gb ide hdd li bi ps2 im var. Bu cihaza 1 tb lik ide hdd baglamam mumkunmu. Yada 1 tb lik hdd yi nasil baglayabilirim . tesekkurler

    YanıtlaSil